Kemahiran Insaniah Modul 3 ( for Part 3 FPP students )

|
Salam semua.. 

Sihat x korang hari ni? Alhamdulilah saya sihat aje kat KJ ni. Al maklumlah tengah cuti mid term ni mesti lah sihat. Makan pun yang best2. Okay hari Sabtu bersamaan 16 Julai 2011 telah berlangsungnya aktiviti KI. Sesiapa yang mengikuti nya pasti tahu apa aktiviti yg telah berlangsung tapi kepada mereka yang tidak ketahuinya, marilah ikuti cerita saya yang tidak berapa best la sebenarnya,. Saje nak share dengan kalian semua.

Pukul 7.30am dah mula berkumpul kat Parking HEA lama. Time tunggu ni nampak la 6 buah bas x silap saya telah pun kumpul kat area parking. Lepas tu ternampak la ada dua orang mamat ni isi kan belon dengan gas helium. Pelik la jugak nak buat apa dengan belon ni, maybe kita nak gi tempat kanak2 ke atau rumah anak yatim. Rupa2 nya ni utk fakulty tourism nya event guna belon helium. Buat suspen je oh.







DIN 3C dicampur dengan beberapa pelajar DIB dan DBS. Kumpulan kitaorang dapat kampung Parit Melana ( seperti yg tertera kat gambar atas ni ). Memakan masa 20 minit utk sampai ke destinasi dan kami diturunkan di Masjid kampung Parit Melana. Setiba disana kami diberi makanan pagi iaitu Mee hoon goreng dengan teh / kopi panas. Simple breakfast but yet mengenyangkan. Dah lepas makan kami pun diberi taklimat oleh ketua AJK kampung tersebut dan dibahagikan kepada 3 kumpulan., semua kumpulan diberi tugasan utk bersihkan kubur tapi berlainan kawasana sahaja. 


Gambar di atas ini merupakan kumpulan saya yg tidak mempunyai nama, too bad.. 

Lepas tiba kat area perkuburan Islam kat kampung tu, bacaan doa dan al-fatihah dilakukan dan diketuai oleh pak cik yg menjadi ketua kumpulan kami. Pak cik ni sgt peramah orang nya. Minta maaf semua saya terlupa pulak nama pak cik ni. Dia ada anak belajar kat area Terengganu x silapnya. 

Kerja kitaorang kat sini hanya lah memungut ranting dan dahan pokok yg telah ditebangkan oleh pak cik ni. Walaupun dah berusia, pak cik ni kuat jugak oh, jangan main2. =). So ini antara aksi2 kitaorang semasa di  tanah perkuburan tersebut. 



















Lepas selesai bersihkan tanah perkuburan Islam, kitaorg gi lepak kat restoran berdekatan. Ada yang sekadar minum air dan tidak lupa jugak ada yg sempat makan. Roti canai je makan. Dah semua kenyang, kitaorg semua pun beredar ke Masjid semula. =). Then lepak la kat situ sampai tertido. Saya terjaga setelah azan Zuhur mula berkumandang. If x, lagi lama la saya tido, kepenatan la katakan. 

Pekara yg lain x perlu diceritakan memandangakan x best pun event lepas tu. Majlis penutupan, dengar ceramah ketua kampung, mmng buat kami semua tido time mendengar tapi bukan saya la. Saya x tido, just main internet kat handphone sambil dengar lagu. thanks to Internet Mobile. Tanpamu, memang bosan la saya masa tu.

Harap KI sem depan lagi best daripada ni and please sgt event ni buat kat luar lagi sekali. Miss Aida x dapat join disebabkan dia sudah plan bercuti dengan rakan2 dia. Tidak mengapa miss, sem depan kan ada. =). Thanks semua, and tata. 

Salam.

2 comments:

Haziq Yaacob said...

untunglah ada KI hee :)
best tu KI..based on experience tlg amik gmbr utk KI sem lpas :)

Mira Fadzlin said...

suka ambil gambar jugak ke? best mmng best tapi penat and time org sudah balik rumah baru nak buat KI la kan..

.