My chilhood tv series.

|
Kalau diikutkan banyak jugak la tv series yang aku follow masa kanak - kanak tapi the main are Power Ranger and Beyblade. 2 ni yang aku paling minat.


Mighty Morphin Power Rangers ni aku start follow masa standard 3 I guess. Cerita yang paling popular time tu. Tengok, girl watch boy's tv series. aaahh, who cares. Dah minat, tengok la kan. Cerita ni mengisahkan 5 orang yang ada robot masing2. Inspirasi robot diaorg adalah daripada binatang zaman purba kala. Setiap daripada mereka mengenakan uniform yang berlainan warna. Robot diaorang semua boleh bergabung jadi 1 robot yang besar. Gila cool owh. Jakun!. Pastu kalau nak pergi ke tempat diaorg berkumpul, guna jam khas yang leh transport diaorg ke lokasi yang sudah ditetapkan. Kalau nak bertukar pun guna jam tu. Ajaib. Hahaha! 


Beyblade ni lak mengisahkan 5 orang sekawan yang mahir dalam game gasing yang diperbuat daripada besi dan plastik. Terdapat banyak jenis gasing yang telah dihasilkan. Cara dan peraturan sangat berbeza dengan gasing tradisonal. Ni kiranya modern style nya lah. Aku ada kumpul gasing2 ni. Kalau bergeser dengan gasing lain, sure akan keluarkan spark elektrik. Venue yang ditetapkan pun berlainan mengikut kesesuaian gasing itu. Setiap gasing daripada 5 orang ni ada kelebihan masing2 dan seperti Mighty Morphine Power Ranger, mereka gunakan inspirase kuasa binatang zaman purba. Kuasa tersebut terselit di tengah gasing masing dan apabila diperlukan, kuasa tersebut akan dikeluarkan daripada chip yg terdapat di tengah gasing tersebut. 

2 comments:

Safinah Rashid said...

POWER RANGERSSSSSSSSSS :D

Mira Fadzlin said...

haha.. yeah..my fav time childhood dulu.

.